I need a plan

Jag har det sista hamnat på nån platå och jag tränar hattigt, utvecklas inget direkt, blir liksom inge starkare och känner att motivation blir allt sämre. Jag märker att jag allt oftare känner mig osugen på ett pass och överväger att kanske ta vilodag. Jag börjar blir tröttare och segare och skippar morgonprommisar, och prommisar/joggar över huvudtaget. Så såhär vill jag ju inte ha de. Så jag måste få lite mål i sikte och känna av att jag blir bättre och starkare. Det är svårt att motiveras när man inte ser nån utveckling och man till och med klarar mindre än man tidigare gjort. Sjukt omotiverande faktiskt.
 
Så jag måste rannsaka nu, jag har velat göra för mycket de senaste. Jag vill springa både långt och kort, lära mig simma, börja cykla, träna crossfit, gymma aaa de liksom går inte ihop. De blir hattigt och inte alls bra kvalite på träningen! Sen har maran gjort sitt, det blev mycket vila före för att va i bra form och nu efter har jag kännt mig sliten. Det har gjort att jag fallit ur rutinerna och med de så kommer latheten och jag hamnar i ett segt lunk..
 
Men nu har jag ju insett detta och känner jag är på g igen :) För typ en månad sedan satte jag upp lite mål för min crossfit,  vad jag ska ta i olika lyft till jul o sådär. Så nu ska jag jobba mot dom. Simningen lägger jag på hyllan (kanske blir nån gång då och då, men tankarna på att bli bra och gå simskola får vänta). Iaf läggs de på hyllan under 2014. Jag kommer nu köra crossfit och försöka bli starkare men också bättre, jag har väldigt mycket teknik att öva på. Och rörlighet, väldigt mycket rörlighet. Sen ska jag såklart fortsätta springa. 1-2 ggr per vecka. Så mitt i att jag ska dra ner har jag bestämt att jag ska komma igång med yogan ;) bra där! Men det känns okej för det är inte så krävande varken tidsmässigt eller för kroppen. Snarare bra då de inte sliter på kroppen osv :)
 
Så med detta sagt så kan det vara bra att ha lite planer (och mål) kring hur du ska fokusera just nu. Vad vill du ha ut av din träning? varför tränar du? osv. Då är det lättare att sen ta sig väg på de där passet man egentligen vill skippa :) Man kan då se förbi bara just de passet och se långsiktigt och helheten!
 
Resten av 2014:
Crossfit: 3-4 ggr/vecka med mina mål i sikte.
Löpning: Löpargruppen på tisdagar och helst ett pass till som är distans ute eller intervallpass på löpbandet.
Yoga: torsdagsyoga i boxen + minst 2 yogapass hemma.
Det känns som en bra grund :) Sen blir de lite variation och kanske nåt gympass med nån gymkömpis eller så!
Planen känns bra och realistisk :)
 
Löper gör jag för när den där fantastiska känslan kommer under en runda (som den gör när man gjort det till en vana och tränat upp sig) så är den oslagbar. Det ÄR total lycka, hur otroligt o oförståeligt det än låter!
Crossfit gör jag för det är så jävla fantastiskt att vara och känna sig stark. Stark i både kropp och knopp!
Yoga ska jag göra för att bli bättre på de två ovanstående sakerna. För att jag ska bli bättre, klara mer och hålla länge. Liksom ta hand om kroppen,  är ju trots allt bara 25 ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0