2 dgr 19 h kvar

Hur jag vet hur långt tid det är kvar till loppet? Jo jag har en app som heter hbgm (=Helsingborg Marathon). Där kan man se sträckan för loppet och annan info. Jag tror också ni kan följa mig och alla andra löpare där på själva dagen :) Jag har startnummer 324. Utöver de så lämnar jag mitt instagramkonto i händerna på mitt fantastiska supporterteam team jorten. Som består av miccisen och frida :) Så otroligt glad och tacksam för att dom följer med och supportar, hjälper ich stöttar mig :D Redan gör dom det med bravu båda två, så puss till er!
 
Annars då? Jo igår körde jag ett intervallpass med baby runners team, efter hel vila i måndags! Jag anpassade passet efter de jag ville köra så det blev korta och snabba intervaller. Ville verkligen springa ur mig och känna att jag hade kraft osv och det kändes bra! Jag lämnade passet nöjd, stark och med ett stort leende på läpparna! Ni vet när man är sådär uppe i varv och löppeppen är total? :D Sjukt bra sista pass iaf!
Imorse blev det 1 km lugn simning och nu känner jag mig klar. Jag är lite trött i kroppen efter dessa pass så nu ska de vilas och ätas! Fokus på kolisar och sånt jag vet magen gillar :) Provade även enervit igår på träningen och de gick fint. Det är sånt man tar under loppet för energi, det innehåller dels kolhydrater men också koffein. Koffeinet för att orka mer och kolhydraterna för att fylla på, det går liksom inte äta så mkt som man kommer förbränna. Och att äta när man springer är ju ingen hit. Kanske blir nån bar eller så, får se! Jag är rätt dålig på att både äta och dricka när jag tränar, skippar helst de! 
 
Jag är inte så nervös just nu, det får liksom gå som det går känner jag. Det är första gången och jag vet inte hur jag kommer reagera då jag aldrig sprungit mer än 22 km. Men som sagt runt ska jag, även om jag är liiite oroligt att jag inte ska gå i mål;) Jag har ett mål på tiden också men de håller jag för mig själv, för det är för lågt och det vet jag. Många säger att första gången ska fokus vara på att klara de och tidsmål ska man inte ha. Så jag jobbar på att tänka så ;)
 
Min rosa outfit börjar bli klar och just nu packar jag (plockar fram allt). Det ska ned tejp, pulsklocka, magväska, vaselin, rätt sockar, bra trosor.. Trosor, fan största problemet.. På fyra mil är det lätt att få skavsår på diverse ställen.. 
 
Packning 
Morgonsim med Sofia idag :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0