Yoga

Jag tänkte ge er en liten utvärdering av min yoga såhär långt. Jag startade med yogobe (www.yogobe.se) för typ en vecka sedan nu. Det är en sida som har massa olika videos med yoga, pilates, meditation osv. Det finns hur mycket pass som helst, olika instruktörer, olika svåra, olika sorters yoga, olika fokus osv.
 
Jag har kört två olika pass, båda anpassade för löpare. Och alltså jag kan inte påstå att det är jättekul under passet, men efter så är jag nöjd. Det är svårt och det gör ganska så ont och jag känner mig stelare än nånsin, men så kan det tydligen bli. Idag va jag på yoga i boxen också, en tjej som heter Elin har pass där på tisdagar och torsdagar och jag ska försöka gå varje torsdag (kan ej tisdag för vi har löpning då). Hon sa iaf att jag måste va mjuk och "försiktig" när jag yogar, inte pressa för hårt och låta det göra för ont. Då blire liksom inge bra resultat heller. Så ska tänka på de. Så det är alltså inte skitkul med yoga än så länge men jag ska nöta på och jag tänker det blir roligare och bättre. Jag kände ändå idag på passet att jag va lite rörligare än innan :D
 
Utöver yoga har jag kört avslappning före jag ska sova, och jag säger bara OMG så skönt! Jag somnar som en sten och sover som en bäby av de. Den är 10 minuter lång och då får man typ spänna kroppen sådär som avslappning brukar va och sen bara chillar man. Skitgött!
 
Så min summering är hittils positiv (även om det är tråkigt ;)). Men allt är inte alltid kul. Så rekommenderar jag yogobe? Ja men absolut. Prova om de verkar intressant. Tror man kan prova gratis några dagar, sen kosta första månaden 99:- så de kan de ju va värt :)
 
Försöker göra en mysig stund av mina yogapass, allt för att dom ska gillas och bli nåt positivt för mig ;) (lura hjärnan vet ni)
Yogainspirerad övning för att stärka mitt handstående! (vilket handstående undrar ni?! Ja men de jag inte kan än;))



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0