Meat free monday

Min kära vän Johanna som jag pluggar tillsammans med är vegetarian. Eller hon äter inte kött, ibland äter hon fisk eller skaldjur. Så ganska länge nu har jag spanat in hennes mat och frågat om den. Så för några veckor sedan provade jag en maträtt (den vegetariska man kan köpa på restaurangen i skolan). Och omg så gott de va. Alltså självklart har jag förut ätit nåt vegetariskt osv, för nu lät de kanske lite som de va first time ever ;) Men iaf så har ju nu käkat den vegetariska varianten om jag ätit på skolan och sen blivit lite mer och mer intresserad! Det finns ju mkt bra med vegetarisk mat, för både miljön och kroppen!
 
Jag känner mig faktiskt bättre och typ lättare i kroppen utan kött (kan ju va placebo men de kvittar ju? bara de känns bra liksom). Så jag tänkte köra på #meatfreemonday, alltså att jag inte äter kött på måndagar. Jag kan liksom i vanligt fall äta bara kött som en måltid, inte orka göra tillbehör till köttfärsåsen och därför bara äta de. Och jag tycker det är gott och funkar bra men jag känner mig inte lika bra i kroppen av de! Så nu ska detta testas lite, försöka välja bort lite mer kött och testa lite andra alternativ. Typ kikärtor,  ääääälskar kikärtor.
Idag blev det blomkålsbiffar till lunch, så goda! 
 
Bulgur, blomkålsbiffar och nån sås :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0