Att söka motivation

Dethär med att man hela tiden ska vara motiverad är inte alltid så lätt. Det är faktiskt väldigt svårt. Går man och väntar på att motivationen bara ska komma och att den sen alltid ska finnas sen så kommer de faktiskt inte gå så bra. För motivation funkar inte riktigt så. Du måste se till att söka efter den, skapa förutsättningar för att den ska komma och sedan skapa möjligheter för att den ska finnas kvar. Du måste liksom gosa lite med den och tacka för att den finns, visa uppskattning o sådär. Då kanske den stannar.
 
Så vi måste se till att göra saker vi blir motiverade och inspirerade av hörrni, och nu undrar ni vad som fått mig att tänka på dehär?! Jo, i helgen var jag i Malmö på en crossfit tävling, torso twisted. Jag var med som supporter till min fina vän Frida och hennes tävlingspartner Ida. Det var en lagtävling i crossfit där det var damer, herrar och masters (dom över 40 år) som tävlade. Och herrejävlar va träningspepp man fick eller. Jag vill liksom bara träna så jag blir världsmästare, jag vill bli bäst på crossfit och crossfit är liksom the shit ;) Just nu känner jag så och jag liksom räknar minutrarna tills jag får åka till boxen! Och även om detta nu inte kommer hålla (tur de kanske;)) så är det så bra med sånna här pushar. Värsta boosten med energi och pepp!
 
Sen kan man göra många småsaker för motivationen. Jag prenumererar på runners World (tidning) som ger mig lite löpsug varje gång jag får den i brevlådan. Nya träningskläder kan göra att jag längtar till träningen för att jag får ha på mig dom. Härliga träningskompisar kan göra att jag längtar till träningen för att få hänga med dom. Podcasts om träning kan göra att jag blir inspirerad. Jag läser bra och inspirerande träningsbloggar. Följer och spanar in inspirerande personer dagligen, jag följer så himla många som jag inspireras av i sociala medier. Ha bra spellistor på Spotify, olika listor för olika humör är sjukt bra. Kolla på youtube-klipp, ni vet sånna där egentligen klyschiga motivationsklipp? Dom kan funka skitbra en dag när jag är opepp.
 
Summering: glöm inte att motivation är en färskvara och vi måste vårda den väl. Ibland måste vi söka efter den med lykta, men vill man så finner man den. Ibland är det bara lite svårare, men det går om man vill för inget är ju omöjligt ;)
 
Här är Ida som gör en over head squat och Frida som går på händer! Alltså jag va så stolt över tjejerna i helgen, de va inte en gång tårarna brända bakom ögonen!!!
"träna" med en stöttande kompis kan man göra
Älskar denna låten!
Petter (rapparen) är en jag följer i sociala medier och hab är sjukt inspirerande tycker jag! Började träna i vuxen ålder och har nyss genomfört ö till ö (ett av världen stuffaste lopp). Han gör typ sådär allt cyklar, springer, simmar osv.
Oså kan man stöta på sånna här fina bilder i sitt instagramflöde som gör att man studsar till kvällen löpträning ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0